باید و نباید های شروع برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

این یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است. این متن مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن نیست (ممکن است مثبت یا منفی باشد). آن را برای بچه ها (7 به بالا) شهودی و آسان تر می کند.

در واقع بسیار شیء است. اشیایی که این اسکریپت های گرافیکی را می نویسید دارای کد متصل به آنها هستند و می توان آنها را مجددا استفاده کرد و به اطراف منتقل کرد.

بسیار مهم: نتایج سریع و چشمگیر. بچه ها باید سریع پیش بروند شروع برنامه نویسی برای کودکان و به نتیجه برسند تا درگیر شوند.

می‌خواهم توجه داشته باشم که اگرچه بسیاری از ما برنامه‌نویسی را در سنین پایین شروع کرده‌ایم، و از آنجایی که برنامه‌نویس در مراحل بعدی زندگی به این معنا نیست که این زبان‌ها برای شروع زبان‌های خوبی هستند. فکر می‌کنم بچه‌های امروزی گزینه‌های بسیار بهتری دارند، مانند اسکرچ یا آلیس. زبان‌های مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن (پایتون، روبی، پایه، سی شارپ یا حتی c) به کتابخانه‌ها و ابزارهای خارجی (ویرایشگرها، کامپایلرها) وابسته هستند، در حالی که چیزی مانند آلیس یا اسکرچ همه چیز را شامل می‌شود و به کودکان (نه برای نوجوانان) مفاهیم برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. بعداً می توانند ادامه دهند و یادگیری خود را گسترش دهند.

 

 

من می گویم: یک C64 واقعی به بچه بدهید، زیرا  شروع برنامه نویسی برای کودکان  من اینگونه شروع کردم. اما، امروز... من می گویم روبی، اما روبی کمی بیش از حد آشفته است. BASIC در دراز مدت بهتر خواهد بود. یادگیری پردازش آسان است و اساساً جاوا است.

 

دلیل اینکه من یک C64 را توصیه می‌کنم این است که شروع برنامه نویسی برای کودکان BASIC است، اما اگر می‌خواهید کارهای پیشرفته‌تری انجام دهید، همچنان باید چیزهای مرتبط با رایانه مانند مدل حافظه، پیکسل‌ها، کاراکترها، نقشه‌های کاراکتر، خطوط جدید و غیره را یاد بگیرید. همچنین، اگر کودک شما آن را کسل کننده می داند، می دانید که قلب او واقعاً به کدنویسی علاقه ای ندارد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 15:26

ویکی جامعه

غسان پی ال

حداقل یک مدرسه در بریتانیا وجود دارد که این کار را انجام داده است -  شروع برنامه نویسی برای کودکان  رفته و یکسری C64 را از فروش carboot دریافت کرده و از آنها برای کلاس های برنامه نویسی استفاده کرده است. میکروب‌های قدیمی بی‌بی‌سی هنوز در چندین مکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. –

دیوید هیکس

  مه 22, 2009 در 14:16

یک نظر اضافه کنید

6

رای

 

من LOGO را مطرح می کنم. این چیزی بود که در دبستان شروع برنامه نویسی برای کودکان  من تدریس می شد. بازخورد تقریباً فوری می دهد و مفاهیم برنامه نویسی واقعاً اساسی را آموزش می دهد. حرکت دادن آن لاک پشت کوچک می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 17:22

ویکی جامعه

نیت اسمیت

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

برای یک بچه، من با آلیس می رفتم.

 

این هم یک رای دیگر به آلیس. 4 بچه من از کار کردن با آن و یادگیری شروع برنامه نویسی برای کودکان  مفاهیم اولیه برنامه نویسی لذت زیادی برده اند. مطمئناً برای آنها همه چیز در مورد معاشرت با پری ها و غول ها است، اما سیستم لعنتی میراثی که من روی آن کار می کنم می تواند از برخی پری ها و غول ها نیز استفاده کند.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 14:32

ویکی جامعه

دن بلر

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

من پایتون را توصیه می کنم، زیرا بسیار مختصر و رسا است. به نظر می رسد کمتر در هنگام شروع ناامید می شود، اما فضای زیادی برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تر نیز ارائه می دهد.

 

اشتراک گذاری

ویرایش شده در 17 ژانویه 2009 در 16:29

ویکی جامعه

2 دور، 2 کاربر 67%

AlexCuse

یک نظر اضافه کنید

4

رای

 

Game Maker ممکن است رویکرد دیگری باشد. شما شروع برنامه نویسی برای کودکان  می توانید با توسعه آسان کشیدن و رها کردن ساده شروع کنید و سپس برنامه نویسی پیشرفته تری را در حین حرکت معرفی کنید. کتاب The Game Maker's Apprentice: Game Development for Beginners تعدادی نمونه بازی دارد Start programming for kids  و شما را با مراحل لازم برای ساخت آنها همراهی می کند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: